Ofte stillede spørgsmål om apps til styring af Yales produkter

Her finder du svar på ofte stillede spørgsmål om apps til styring af Yales produkter, både smarte låse og Smart Living.

Spørgsmål om Apps og Yale Doorman FAQ

Hvad kan jeg gøre med Yale Doorman i Yale Home appen?

Du kan se status, betjene dine låse og ændre indstillinger via appen - uanset hvor du befinder dig i verden (kræver internetadgang).

Hvordan får jeg min Yale Doorman integreret med Yale Home appen?

Vi har lavet en video, der viser, hvordan du får din Yale Doorman integreret med Yale Home appen. Den kan du se her. Du kan også finde en beskrivelse af, hvordan du gør det i Yale Doorman brugermanualen. 

Hvordan kan jeg styre min Yale Doorman via en app?

Hvis du integrerer din Yale Doorman med en Yale Smart Hub, har du mulighed for at styre din Yale Doorman via Yale appen. Udover Smart Hubben skal du også tilkøbe et radiomodul, som indsættes i din Yale Doorman, så den kan forbindes til huben. Du kan købe både Smart Hub og radiomodul hos vores forhandlere. Find en forhandler nær dig her.

Kan jeg have flere Yale Doorman tilsluttet den samme Home Hub?

Yale Smart Hub understøtter op til seks smarte låse. Brugerkoder og nøglebrikker fungerer på alle låse, der er knyttet til den samme hub.

Hvorfor kan jeg ikke programmere låsen?

Hvis låsen låsen bruges som standalone (ikke koblet til et alarmsystem) programmeres den ved at åbne døren og trykke #masterkode#.

Hvis du oplever at #-knappen ikke virker, kan det være fordi døren er låst. Døren skal være åben, for at du kan få adgang til hovedmenuen. Er din Yale Doorman derimod integreret med et andet system, hvor du styrer den via en app, så kan du ikke længere programmere Yale Doorman direkte på låsen. Alle ændringer skal derfor laves i appen, som du styrer låsen med.

Spørgsmål om Apps og Kameraer FAQ

Jeg modtager detekteringsalarmer om bevægelse, men har ingen registrerede optagelser af begivenheden.

Alarmerne har til formål at minde dig om, via appen, at se efter levende optagelser. Men du får ikke optaget begivenheder før der er isat et SD-kort. Dette vil derefter lave 1 minuts optagelse, når der er registreres bevægelser.

Jeg kan ikke etablere en 4g-/3g-tilslutning. Mit kamera kan kun tilsluttes via min egen Wi-Fi.

Gå ind i appen. På hjemmesiden inden adgang til kameraet klik på: om, derefter generelt, og sørg for at muligheden 'only stream connected to Wi-Fi' er slået fra.

Hvad er den korrekte app, der skal bruges?

Yale Smart Living Home app. Den fås via App Store til IOS eller Play store til Android.

Jeg kan ikke koble mig på appen.

Kontroller, at din telefon er tilsluttet til et 2,4 ghz Wi-Fi-netværk og ikke et 5 ghz netværk. Tryk på WPS-knappen på din router, og derefter den på dit kamera. Vent et lille stykke tid, og forsøg derpå at tilslutte igen.

Hvilken app skal jeg bruge til Yale kameraerne?

Du skal downloade den app, der hedder Yale View.Den er tilgængelig til både Apple iOS og Android.

Hvordan konfigurerer jeg et kamera for første gang?

Tilslut kameraet til den medfølgende strømforsyning. Download Yale View appen, og opret en bruger. Klik på (+) tegnet. Scan QR-koden på kameraet. Hvis du ikke kan finde en etiket på selve kameraet, finder du den på kablet eller emballagen. Tilslut kameraet til det trådløse netværk (NB! kun 2,4 GHz). Angiv en adgangskode. Efter et stykke tid, vil kameraet komme frem i Yale View appen Hvis du oplever problemer med at tilslutte kameraet, skal du kontrollere, at UPnP er aktiveret, og at din internetudbyder må vise din IP-adresse, der står på netværksrouteren. 

Kan jeg have mere end ét kamera i Yale View-appen?

Ja, du kan have så mange kameraer, du vil i Yale View appen. 

Hvordan indstiller jeg notifikationer af hændelser?

I Yale View appen, skal du først klikke i øverste højre hjørne af det relevante kamera på listen over enheder. Aktivér derefter aktivitets notificering. 

Hvis meddelelsen "Aktivering af notificeringer mislykkedes", skal du gøre følgende:

1. Sørg for, at Yale View appen har tilladelse til at sende push-beskeder i telefonens indstillingsmenu

2. Kontroller, at notificering af hændelser er aktiveret i Yale View appen: Vælg Min profil - Indstillinger. Slå Aktivér beskeder til, og angiv det tidspunkt, hvor du vil have besked om nye hændelser.

Hvordan kan jeg se video, der er gemt på hukommelseskortet?

Åbn Yale View appen, og vælg det kamera, du vil se optagelse fra. Tryk på "Vis optagelseshistorik". Skærmen ændres nu, og du kan ved hjælp af et datofelt, og en tidslinje gå tilbage i tiden og søge efter optagelser fra et givent tidspunkt. På tidslinjen er hændelser, der er optaget af kameraet, markeret med en rød indikator.

Jeg kan ikke få mit kamera ind i appen (Ugyldig QR-kode). Hvad gør jeg forkert?

Det første du skal sørge for er, at du har den rigtige app. Det er Yale View appen, du bruger til at streame video og billeder fra kameraet.


Den er tilgængelig til både Apple iOS og Android.


Sørg også for, at kameraet opretter forbindelse til et trådløst 2,4 GHz-netværk. De virker ikke på 5GHz.

Kan jeg streame data fra mit kamera via en pc/MAC?

Nej, det er desværre desværre ikke muligt. Du kan kun streame billeder og video via Yale View appen.

Kan flere brugere være logget ind på appen på samme tid?

Nej, det er kun muligt at være logget ind på appen på én enhed ad gangen. Hvis du skifter enhed, skal du logge på igen.

Kan jeg tilføje flere brugere til Yale View-appen?

Nej du kan ikke tilføje flere brugere. Yale View-appen understøtter kun én bruger. Derudover er det kun muligt at være logget ind på én enhed ad gangen. 

Jeg har installeret et Micro SD-hukommelseskort, men kameraet vil stadig ikke optage video. Hvad skal jeg gøre?

1. Kontroller, at hukommelseskortet er sat korrekt 

2.  Opdatér listen over kameraer i appen (træk ned i listen over enheder)

3. Vælg "Lagringsstatus" i menuen "Enhedsindstillinger" i appen. Hvis "Enhedslagring" står på AV, skal du prøve at formatere hukommelseskortet. Du bliver derefter bedt om at angive adgangskoden og status for Enhedslagring, der skal ændres til ON. Du kan nu begynde at optage, enten manuelt eller automatisk via registrering af aktiviteter.

Jeg kan se mit kamera på enhedslisten i appen, men det viser ikke video. Hvad er forkert?

Der kan være flere grunde til dette:

1. Kontroller LED-indikatoren på kameraet for at se, om den har forbindelse til dit trådløse netværk

 2. Har telefonen dårlig forbindelse til internettet? Hvis du er et sted med dårlig forbindelse, kan der være problemer med at streame billedflow i realtid fra kameraet.

3. Hvis du har problemer med at se video på trods af, at telefonen og kameraet er på samme netværk, så kan det indikere, at WiFi-signalet til kameraet er for dårligt.

Her er nogle tips til at forbedre kvaliteten af signalet mod kameraet:

- Sørg for, at kameraet står et sted, hvor der ikke er så mange elementer rundt om det

 - Hvis netværkets router eller kamera har eksterne antenner; Sørg for at rette dem mod hinanden. Det kan forbedre forbindelsen mellem dem.

- Placer kameraet på et sted, hvor der er bedre signalstyrke.

Spørgsmål om Apps og Smarte Alarmer FAQ

Kan jeg have bevægelsessensorer, der er aktive i hjemmesikret tilstand?

Ja, det kan du godt. Du skal indstille dem til at være "Inaktive ved hjemmesikring" under enhedsindstillingerne i Yale Home appen.

Hvordan fjerner jeg en enhed fra mit system?

Du kan nemt slette en enhed i Yale Home appen. Find enhedslisten, og stryg den enhed, du vil slette, til venstre. Derefter kommer en rød slet-knap frem. Hvis du trykker på den, sletter du enheden.

Hvordan ændrer jeg koden til betjeningspanelet?

Det gør du i Yale Home appen. I hovedmenuen vælger du: Vælg Indstillinger - Indstillinger - Indstillinger for alarmsystem - pinkoder til betjeningspanel. 

Hvilken Yale-app skal jeg bruge?

Når du installerer et system med Yale Smart Hub, skal du bruge Yale Home-appen. Den er tilgængelig til både Apple iOS og Android.

I min Yale Home app står der, at batteriet mangler / er dødt. Hvad betyder det?

Grunden til dette er, at din Smart Hubs backup batteri ikke er aktiveret. Fjern gummidækslet på bagsiden, og aktivér batteriet med kontakten.

Hvorfor er min liste over enheder ikke opdateret?

Det kan skyldes, at Yale Home appen og din Smart Hub ikke er synkroniseret. Hvis du vil starte en synkronisering manuelt, skal du gøre følgende: I appens hovedmenu, skal du vælge - Vælg Indstillinger - Systemoplysninger. Tryk to gange på feltet SMS-saldo. Derefter vises et felt nederst på listen for at opdatere centralenheden. Tryk på denne.

Hvorfor kan bevægelsessensoren med indbygget kamera ikke sættes op i Smart Hub?

Dette kan skyldes, at bevægelsessensoren ikke er i læringstilstand. Tag et af batterierne i sensoren ud og vent et minut. Sæt derefter batteriet i igen, og aktivér derefter læringstilstand i Yale Home appen. Hold derefter læringsknappen på sensoren nede i 10 sekunder (knappen skal blinke blåt). Fortsæt med at holde knappen nede i yderligere 5 sekunder, indtil din Smart Hub bekræfter med et bip. Bevægelsessensoren skulle nu kunne tilgåes i Home appen.

Kan jeg tilknytte flere brugere til systemet?

Ja, du kan tilføje flere brugere i Yale Home appen. Bemærk, at du skal være logget ind med administratorkontoen for at have rettigheder til at tilføje flere brugere. I appens hovedmenu vælger du: Vælg Indstillinger - Brugere - Administrer brugerkonti.

Hvad kan jeg gøre med Yale Doorman i Yale Home appen?

Du kan se status, betjene dine låse og ændre indstillinger via appen - uanset hvor du befinder dig i verden (kræver internetadgang).

Jeg har lige fået min Yale Doorman ind i Yale Home appen. Jeg kan låse døren via appen, men jeg kan ikke låse den op. Hvorfor virker min kode ikke længere?

Den masterkode, der bruges, når du integrerer din Yale Doorman med Yale Smart Hub, forsvinder når integrationen er fuldført. Hvis du har registreret andre brugerkoder i låsen før integrationen, vil disse også være væk. Under integrationen genereres der en ny brugerkode, og det er denne, der herefter er den gældende kode for ejeren af hovedkontoen i systemet. Hvis du har glemt eller ønsker at ændre koden, kan nu nemt gøre det på følgende måde: I hovedmenuen i appen vælger du - Vælg Indstillinger - Indstillinger for Yale Doorman - Brugerkoder. Vælg derefter brugeren på linje 1, og skift kode og, hvis det er relevant, navn for denne bruger. Vi anbefaler, at alle brugere af låsen har deres egen unikke brugerkode. Dermed kan du adskille dem fra hinanden i historikken (hændelsesloggen), så du kan se, hvem der har åbnet døren. Fra den samme placering i appen som beskrevet ovenfor kan du tilføje flere brugere. Systemet understøtter maksimalt 20 brugere: 10 med brugerkode + 10 med nøglebrik.

Kan jeg tilføje flere brugere til systemet?

Ja, du tilføjer flere brugere i appen. Bemærk, at du skal være logget ind med administratorkontoen for at have rettigheder til at gøre det. Vælg Indstillinger - Brugere - Administrer brugerkonti.

Hvordan konfigurerer jeg underretninger i Yale Home-appen?

Yale Home-appen kan sende dig varlinger på 3 forskellige måder:

Sms

Notifikationer i appen

E-mail

Du kan vælge, hvordan du vil modtage notifikationer om hændelser via hovedmenuen. Vælg Indstillinger -> Brugere -> Notifikationsindstillinger. Vælg den type notifikation du vil ændre, og vælg de indstillinger, der passer bedst til dig.

Hvordan får jeg besked, hvis røgalarmen udløses?

I Yale Home appen, kan du selv vælge, hvordan du vil få besked, hvis røgalarmen udløses. Du kan vælge mellem e-mail, push-beskeder fra appen eller SMS.

Hvor får jeg besked, hvis en alarmenhed får et lavt batteriniveau?

Smart Hubs orange lampe lyser, og du hører et bip. I appen Hjem kan du se, hvilken enhed der har et lavt batteriniveau.

Smart Hub bipper hvert 30. Hvad betyder det, og hvordan kan jeg slå bippet fra?

Det kan betyde to ting. Enten er alarmen blevet udløst, eller også er det sandsynligvis fordi en af enhederne, der er tilsluttet din Smart Hub har et lavt batteriniveau. I Yale Home appen kan du se, hvilken enhed der er tale om. Hvis du vil slå bippet fra, kan du midlertidigt deaktivere den enhed med lavt batteriniveau.

Hvorfor udløses alarmen, så snart jeg åbner døren?

Magnetstikket på døren er indstillet forkert. Dette skal konfigureres med adgangstid. Det kan du gøre ved at gøre dette under enhedsindstillinger i appen.