Hjælp til Yale View – kameraer

Yale har to typer kameraer. Yale EF-PVC, vores trådløse videokamera, og Yale EF-PC, som er vores trådløse stillbilledkamera. Begge kan tilsluttes til dit Yale Smart Living-system og din smarte Yale-alarm. Her finder du manualer og support.

Installer Yale View kamaraer

FAQ - Ofte stillede spørsmål Kamaraer

Når kameraet er udstyret med hukommelseskort og er sat op til at optage hændelser - optager det så også lyd?

Ja det gør det. Både vores Indoor kamera og All-in-One kamera optager både video og lyd, fordi de har indbygget mikrofon. 

Er det nemt at sætte kameraet op selv?

Ja, det er meget nemt. Yale View appen guider dig gennem hele processen med at opsætte kameraet.Du kan få det op og køre på få minutter!

Kan et Yale kamera udløse sirenen på Yale Smart Hub?

Nej, Yale kameraerne har ingen direkte forbindelse til Yale Smart Hub. Derfor vil de ikke være i stand til at udløse sirenen. Hvis du vil udløse alarmen ved at registrere en bevægelse, skal du bruge en standard Yale bevægelsessensor eller en husdyrsensor.

Har jeg brug for en Smart Hub til at konfigurere Yale kameraerne?

Nej, Yale kameraerne fungerer uafhængigt af Yale Smart Hub.

Det eneste, de har brug for, er trådløst netværk med adgang til internettet.

Hvilken app skal jeg bruge til Yale kameraerne?

Du skal downloade den app, der hedder Yale View.

Den er tilgængelig til både Apple iOS og Android.

Hvordan konfigurerer jeg et kamera for første gang?

Tilslut kameraet til den medfølgende strømforsyning. Download Yale View appen, og opret en bruger. Klik på (+) tegnet. Scan QR-koden på kameraet. Hvis du ikke kan finde en etiket på selve kameraet, finder du den på kablet eller emballagen. Tilslut kameraet til det trådløse netværk (NB! kun 2,4 GHz). Angiv en adgangskode. Efter et stykke tid, vil kameraet komme frem i Yale View appen Hvis du oplever problemer med at tilslutte kameraet, skal du kontrollere, at UPnP er aktiveret, og at din internetudbyder må vise din IP-adresse, der står på netværksrouteren. 

Skal jeg betale et abonnement for at bruge kameraet og for lagring af fotos/video?

Nej, der kræves intet abonnement for at bruge kameraet. Hvis du vil gemme optagelser, skal du blot supplere dit kamera med et standard Mico SD-hukommelseskort.

Kan jeg have mere end ét kamera i Yale View-appen?

Ja, du kan have så mange kameraer, du vil i Yale View appen. 

Kan jeg få kameraet til automatisk at optage video?

Ja det kan du godt. Hvis du supplerer kameraet med et hukommelseskort, kan du indstille det, så det optager automatisk. 

Hvordan indstiller jeg notifikationer af hændelser?

I Yale View appen, skal du først klikke i øverste højre hjørne af det relevante kamera på listen over enheder. Aktivér derefter aktivitets notificering. 

Hvis meddelelsen "Aktivering af notificeringer mislykkedes", skal du gøre følgende:

1. Sørg for, at Yale View appen har tilladelse til at sende push-beskeder i telefonens indstillingsmenu

2. Kontroller, at notificering af hændelser er aktiveret i Yale View appen: Vælg Min profil - Indstillinger. Slå Aktivér beskeder til, og angiv det tidspunkt, hvor du vil have besked om nye hændelser.

Hvordan får jeg besked om nye hændelser, der er optaget af kameraet?

Hvis du aktiverer notificering af hændelser, modtager du push-beskeder, når kameraet registrerer nye hændelser. Du kan angive et tidsinterval for, hvornår appen skal sende push-beskeder –  Det vil typisk være i det tidsrum, hvor der ikke er nogen hjemme.

Kan jeg streame data fra mit kamera via en pc/MAC?

Nej, det er desværre desværre ikke muligt. Du kan kun streame billeder og video via Yale View appen.

Jeg kan ikke få mit kamera ind i appen (Ugyldig QR-kode). Hvad gør jeg forkert?

Det første du skal sørge for er, at du har den rigtige app. Det er Yale View appen, du bruger til at streame video og billeder fra kameraet.


Den er tilgængelig til både Apple iOS og Android.


Sørg også for, at kameraet opretter forbindelse til et trådløst 2,4 GHz-netværk. De virker ikke på 5GHz.

Hvordan kan jeg se video, der er gemt på hukommelseskortet?

Åbn Yale View appen, og vælg det kamera, du vil se optagelse fra. Tryk på "Vis optagelseshistorik". Skærmen ændres nu, og du kan ved hjælp af et datofelt, og en tidslinje gå tilbage i tiden og søge efter optagelser fra et givent tidspunkt. På tidslinjen er hændelser, der er optaget af kameraet, markeret med en rød indikator.

Kan jeg tilføje flere brugere til Yale View-appen?

Nej du kan ikke tilføje flere brugere. Yale View-appen understøtter kun én bruger. Derudover er det kun muligt at være logget ind på én enhed ad gangen. 

Kan flere brugere være logget ind på appen på samme tid?

Nej, det er kun muligt at være logget ind på appen på én enhed ad gangen. Hvis du skifter enhed, skal du logge på igen.

Kan jeg manuelt starte en optagelse af billeder og video fra kameraet?

Ja, det kan du godt. På det billede, hvor du streamer direkte video fra kameraet er der en knap, som starter en optagelse.

Hvordan opdaterer jeg kameraets firmware?

Firmwaren bliver opdateret automatisk via appen.

Understøtter kameraerne fra Yale tovejslyd?

Det afhænger af, hvilket kamera du bruger.

Indendørs og alt i en-kamera har en indbygget mikrofon og højttaler, så du kan tale igennem disse. Den udendørs model understøtter ikke dette.

Jeg har installeret et Micro SD-hukommelseskort, men kameraet vil stadig ikke optage video. Hvad skal jeg gøre?

1. Kontroller, at hukommelseskortet er sat korrekt 

2.  Opdatér listen over kameraer i appen (træk ned i listen over enheder)

3. Vælg "Lagringsstatus" i menuen "Enhedsindstillinger" i appen. Hvis "Enhedslagring" står på AV, skal du prøve at formatere hukommelseskortet. Du bliver derefter bedt om at angive adgangskoden og status for Enhedslagring, der skal ændres til ON. Du kan nu begynde at optage, enten manuelt eller automatisk via registrering af aktiviteter.

Forbindelsen er ikke stabil, når jeg streamer video fra mit kamera. Hvad skyldes dette, og hvilke foranstaltninger kan jeg træffe?

Årsagen til dette kan skyldes følgende:

- Signalet til det trådløse netværk er for dårligt.

- Der er for mange enheder tilsluttet netværket, så båndbredden er for dårlig

- Der er for mange WiFi-signaler i nærheden. Dette indebærer interferens

- Uploadbaren er for dårlig

Løsningsforslag:

- Placer din smartphone på samme sted som kameraet, og kontroller kvaliteten af det trådløse netværk i dette område

- Diagnosticere netværkets båndbredde. Har andre enheder end kameraerne problemer med stabilitet og ydeevne?

- Skift WiFi-kanal, så interferens en anden netværk reduceres

Jeg kan se mit kamera på enhedslisten i appen, men det viser ikke video. Hvad er forkert?

Der kan være flere grunde til dette:

1. Kontroller LED-indikatoren på kameraet for at se, om den har forbindelse til dit trådløse netværk

 2. Har telefonen dårlig forbindelse til internettet? Hvis du er et sted med dårlig forbindelse, kan der være problemer med at streame billedflow i realtid fra kameraet.

3. Hvis du har problemer med at se video på trods af, at telefonen og kameraet er på samme netværk, så kan det indikere, at WiFi-signalet til kameraet er for dårligt.

Her er nogle tips til at forbedre kvaliteten af signalet mod kameraet:

- Sørg for, at kameraet står et sted, hvor der ikke er så mange elementer rundt om det

 - Hvis netværkets router eller kamera har eksterne antenner; Sørg for at rette dem mod hinanden. Det kan forbedre forbindelsen mellem dem.

- Placer kameraet på et sted, hvor der er bedre signalstyrke.

Kan jeg bruge Yale View-kameraerne på et mesh-netværk?

Ja, du kan bruge Yale View-kameraerne på et 2,4 GHz-meshnetværk, men vi oplever, at brug af mesh-netværk kan give problemer med at forbinde kameraerne til netværket.

Manualer og vedledninger

Du kan finde manualer og brugervejledninger til vores produkter her.

Se vores manualer


Support til relaterede produkter