Support til Yale smart alarm

Her finder du manualer og support til din smarte Yale alarm.

Fem ofte stillede spørgsmål om larm for Yale Alarm


    Hvorfor tager det så lang tid for Yale Doorman at låse op?


    Hvis alarmen er slået til, er det helt normalt.

    Når Yale Doorman låser op, og alarmen er aktiveret, sender Yale Doorman en kommando til din smart hub for at slukke for alarmen.

    For at alarmen har tid til at slå fra, før at døren åbnes, er denne forsinkelse blevet indsat. 

    Jeg har lige fået min Yale Doorman ind i Yale appen. Jeg kan låse døren via appen, men jeg kan ikke låse den op. Hvorfor virker min kode ikke længere?

     

    Den masterkode, der bruges, når du integrerer din Yale Doorman med Yale Smart Hub, forsvinder når integrationen er fuldført.

    Hvis du har registreret andre brugerkoder i låsen før integrationen, vil disse også være væk.

    Under integrationen genereres der en ny brugerkode, og det er denne, der herefter er den gældende kode for ejeren af hovedkontoen i systemet. 

    Læs mere i FAQ nedenunder

    Hvorfor udløses alarmen, så snart jeg åbner døren?

    Magnetstikket på døren er indstillet forkert.

    Dette skal konfigureres med adgangstid.

    Det kan du gøre ved at gøre dette under enhedsindstillinger i appen 

    Hvordan kan Yale Doorman blive en del af systemet?

     

    Den smarte dørlås, Yale Doorman, kan integreres med dit Yale system.

    På denne måde vil du via Yale Alarm appen altid have adgang til din lås - uanset hvor du er i verden (kræver adgang til internettet).

    Du kan få vist status, betjene låsen og ændre indstillinger i appen.

    Læs mere i FAQ nedenunder
     

    Kan jeg tilknytte flere brugere til systemet?


    Ja, du kan tilføje flere brugere i Yale Alarm appen.

    Bemærk, at du skal være logget ind med administratorkontoen for at have rettigheder til at tilføje flere brugere.

    I appens hovedmenu vælger du: Vælg Indstillinger - Brugere - Administrer brugerkonti.

Ofte stillede spørgsmål


  • Hvordan kan Yale Doorman blive en del af systemet?

    Den smarte dørlås, Yale Doorman, kan integreres med dit Yale system. På denne måde vil du via Yale Alarm appen altid have adgang til din lås - uanset hvor du er i verden (kræver adgang til internettet).

    Du kan få vist status, betjene låsen og ændre indstillinger i appen.Hvis du har valgt at aktivere alarmløsningen i Yale-systemet, kan du bruge kodetastaturet på Yale Doorman til at slå alarmen til og fra.

    Yale Smart Hub understøtter op til seks digitale låse. Brugerkoder og nøglebrikker fungerer på alle smarte låse, der er knyttet til den samme Smart Hub.Yale Doorman har en kommunikations-port under batteridækslet. For at kommunikere med Yale Smart Hub skal låsen sættes op med et radiomodul, som du kan købe separat.

  • Kan jeg have flere Yale Doorman tilsluttet den samme Hub?

    Yale Smart Hub understøtter op til seks elektroniske låse. Brugerkoder og nøglechips fungerer på alle låse, der er knyttet til den samme hub.

  • Skal jeg betale et abonnement for at have en Yale alarm?

    Nej, der er ingen abonnementsomkostninger ved at bruge Yale systemet. Når du har købt systemet, så ejer du det. Du kan hele tiden udbygge systemet med flere enheder.

  • Hvor ofte skal jeg skifte batterier i alarmenhederne?

    Det afhænger af, hvilken enhed det er, og hvor meget du bruger den. Du kan regne med en batterilevetid på 12 - 18 måneder.

  • Hvor får jeg besked, hvis en alarmenhed får et lavt batteriniveau?

    Smart Hubs orange lampe lyser, og du hører et bip. I appen Hjem kan du se, hvilken enhed der har et lavt batteriniveau.

  • Hvor længe hyler sirenen, hvis alarmen udløses?

    Hvis alarmen bliver udløst, vil sirenen vil hyle i 3 minutter. Hvis den derefter registrerer en ny hændelse, begynder den at hyle igen.

  • Hvor får jeg besked, hvis alarmen udløses?

    I Yale appen, kan du selv vælge, hvordan du vil få besked, hvis alarmen udløses. Du kan vælge mellem e-mail, push-beskeder fra appen eller SMS.

  • Hvad sker der, hvis jeg mister min internet forbindelse

    Alarmen vil fortsætte med at være i den tilstand, den var i før internetforbindelsen blev brudt.

    Alarmen udløses, men du får ikke besked på din telefon før forbindelsen til internettet er i orden igen.

  • Kan jeg have tilknyttet flere brugere til systemet?

    Ja, du kan tilføje flere brugere i Yale Alarm appen. Bemærk, at du skal være logget ind med administratorkontoen for at have rettigheder til at tilføje flere brugere. I appens hovedmenu vælger du: Vælg Indstillinger - Brugere - Administrer brugerkonti.

  • Kan Smart Hub hænges på væggen?

    Ja, der er inkluderet et vægmonterings-ophæng, når du køber din Yale Smart Hub.

  • Hvilken Yale app skal jeg bruge?

    Når du installerer et system med Yale Smart Hub, skal du bruge Yale Smart Living appen. Den er tilgængelig til både Apple iOS og Android.

  • Kan jeg opsætte en alarmenhed i min garage/eller udendørs?

    Ja, så længe signalet til din Smart Hub er godt nok, er det fint. Bemærk dog, at et koldt klima reducerer batteri-kapaciteten.

  • Kan jeg have bevægelsessensorer, der er aktive i hjemmesikret tilstand?

    Ja, det kan du godt. Du skal indstille dem til at være "Inaktive ved hjemmesikring" under enhedsindstillingerne i Yale Alarm appen.

  • Hvad er den maksimale afstand en bevægelsesensor kan opfatte bevægelser fra?

    En bevægelsessensor kan opfatte bevægelser op til 12 meter væk. Synsfeltet er 110 grader.

  • Hvor mange enheder, kan jeg have ilknyttet en Smart Hub?

    Du kan maksimalt have 40 enheder tilsluttet Yale Smart Hub. Når det kommer til tilsluttede Yale Doormans, kan du maksimalt have 6 stykker.

  • Hvad betyder de forskellige LED-lys på Smart Hub?

  • Kan jeg selv installere Yale Easy Fit alarm?

    Home Alarmerne fra Yale er GDS-designet, hvilket betyder, at du kan "gøre det selv". Alle komponenter i alarmpakken er forprogrammerede og aktiverer kun de batterier, der er tilsluttet pakken.

    Test alle funktioner ved køkkenbordet og skru derefter delene sammen. Det er ikke nødvendigt at lave ledninger eller elektriske installationer.

  • Hvad er forskellene på alarmer i Yale Easy Fit-serien?

    Kort sagt er der tale om forskellige centrale enheder. Sensorerne/detektorerne er med få undtagelser de samme. Smartphone alarmens store fordel er, at den er tilsluttet, så du kan håndtere alarmen fra din mobil.

    Med Smartphone alarmen er der også flere komponenter, herunder bevægelsesdetektor med kamera. 

  • Jeg har ikke internetadgang. kan jeg bruge alarmen via mobil alligevel?

    Nej. Vælg i stedet standardalarmen, og opgrader den til Smartphone-alarmen den dag, du får internetforbindelse. Under en opgradering kan du genbruge alle komponenter i din nye Yale-alarm.

  • Hvad gør jeg, hvis batterierne løber tør for strøm?

    Alle dele har batterier, der holder mindst to år ved normal brug. Når batterilevetiden for en komponent har omkring en måned tilbage, advarer enheden dig om dette via appen, og du vil bemærke det, når alarmen er slået til. Du er nødt til at advare dig to gange. Yderligere oplysninger finder du i manualen.

  • Hvad sker der i tilfælde af sabotage?

    Alle alarmdele har beskyttelse mod manipulation. Hvis nogen del er forsætligt eller utilsigtet deaktiveret, vil alarmen advare dig om det.

Fejlfinding af smart alarm

  • Hvorfor siger låsen "Frakobling mislykkedes, alarmen kan stadig være aktiv"? Det tager også nogle sekunder før låsen låser op.

    Det kan du løse ved at følge disse instruktioner: Gå ud, luk og lås døren. Når døren er låst, tryk og hold stjerneknappen nede. Hold den nede, indtil du hører to bip. Slip derefter stjerneknappen og indtast din brugerkode og bekræft med stjerneknappen. Vent cirka et halvt minut, lås døren op normalt, * – brugerkode – *. Næste gang døren låses op, skulle tidsforsinkelsen og alle talebeskeder være væk.

  • Hvorfor tager det så lang tid for Yale Doorman at låse op?

    Hvis alarmen er slået til, er det helt normalt. Når Yale Doorman låser op, og alarmen er aktiveret, sender Yale Doorman en kommando til din smart hub for at slukke for alarmen. For at alarmen har tid til at slå fra, før at døren åbnes, er denne forsinkelse blevet indsat.

    Hvis du oplever dette, når alarmen er deaktiveret, eller du kun bruger smart hub til at administrere din Yale Doorman, kan du løse det på følgende måde: Gå ud og luk døren. Lås døren.

    Når døren er låst, skal du trykke på stjerneknappen og holde den nede. Straks vil du høre en bip-sekvens, og efter et par sekunder bliver bip-sekvensen gentaget. Slip derefter stjerneknappen, og indtast din brugerkode, og bekræft med stjerneknappen.

    Vent omkring et halvt minut. Lås døren op som normalt, stjerne – brugerkode – stjerne. Næste gang døren låses op, skal tidsforsinkelsen og meddelelsen om at "Alarmen ikke kunne afbrydes, den kan være tilsluttet"" være væk.

  • Jeg har lige fået en Yale Doorman ind i Yale appen. Jeg kan låse døren via appen, men jeg kan ikke låse den. Hvorfor virker min kode ikke længere?

    Den masterkode, der bruges, når du integrerer din Yale Doorman med Yale Smart Hub, forsvinder når integrationen er fuldført. Hvis du har registreret andre brugerkoder i låsen før integrationen, vil disse også være væk. Under integrationen genereres der en ny brugerkode, og det er denne, der herefter er den gældende kode for ejeren af hovedkontoen i systemet.

    Hvis du har glemt eller ønsker at ændre koden, kan nu nemt gøre det på følgende måde: I hovedmenuen i appen vælger du - Vælg Indstillinger - Indstillinger for Yale Doorman - Brugerkoder. Vælg derefter brugeren på linje 1, og skift kode og, hvis det er relevant, navn for denne bruger.

    Vi anbefaler, at alle brugere af låsen har deres egen unikke brugerkode. Dermed kan du adskille dem fra hinanden i historikken (hændelsesloggen), så du kan se, hvem der har åbnet døren. Fra den samme placering i appen som beskrevet ovenfor kan du tilføje flere brugere. Systemet understøtter maksimalt 20 brugere: 10 med brugerkode + 10 med nøglebrik

  • Hvorfor udløses alarmen, så snart jeg åbner døren?

    Magnetstikket på døren er indstillet forkert. Dette skal konfigureres med adgangstid. Det kan du gøre ved at gøre dette under enhedsindstillinger i appen.  

  • Smart Hub kan ikke tilsluttes internettet. Hvad kan jeg gøre ved det?

    Først skal du sørge for, at andre enheder, der er tilsluttet det samme punkt, har adgang til internettet.

    Så foretag en genstart af Yale Smart Hub. Hvis dette ikke hjælper, skal du sørge for, at netværksportene 5222 og 8765 er åbne for Smart Hub.

  • Smart Hub bipper hvert 30. sekund. Hvad betyder det, og kan jeg slå bippet fra?

    Det kan betyde to ting. Enten er alarmen blevet udløst, eller også er det sandsynligvis fordi en af enhederne, der er tilsluttet din Smart Hub har et lavt batteriniveau. I Yale Alarm appen kan du se, hvilken enhed der er tale om. Hvis du vil slå bippet fra, kan du midlertidigt deaktivere den enhed med lavt batteriniveau.

  • Hvorfor er min liste over enheder ikke opdateret?

    Det kan skyldes, at Yale Alarm appen og din Smart Hub ikke er synkroniseret. Hvis du vil starte en synkronisering manuelt, skal du gøre følgende: I appens hovedmenu, skal du vælge - Vælg Indstillinger - Systemoplysninger. Tryk to gange på feltet SMS-saldo. Derefter vises et felt nederst på listen for at opdatere centralenheden. Tryk på denne.

  • Jeg får konstant overvågningsfejl. Hvad er problemet?

    Sørg for, at indstillingen "Overvågning af tilsluttede enheder" er deaktiveret. Dette kan findes i hovedmenuen ved at vælge Indstillinger - Alarm Systemindstillinger - Systemindstillinger - Generelle indstillinger.

  • Mit tastatur virker kun, når jeg aktiverer alarmen, men ikke når jeg skal deaktivere. Hvorfor det?

    Det skyldes, at kodetastaturet ikke er initialiseret. Du løser dette på følgende måde:

    1. Fjern kodetastaturet fra systemet

    2. Tryk på panikknap A, og indtast koden '0000'

    3. LED'en på kodetastaturet blinker nu

    4. Tryk nu på panikknappen A og 7-knappen

    5. Tryk derefter to gange på deaktiveringsalarmknappen

    6. Sæt kodetastaturet i systemet igen

  • I min app står der, at batteriet mangler/er dødt. Hvad betyder det?

    Grunden til dette er, at din Smart Hubs backup batteri ikke er aktiveret. Fjern gummidækslet på bagsiden, og aktivér batteriet med kontakten.

  • Hvorfor udløser min bevægelsessensor ikke alarmen?

    En bevægelsessensor begynder ikke at registrere hændelser i rummet, før der er gået 2 minutter efter at alarmen er aktiveret. Vent derfor 2 minutter efter at alarmen er aktiveret, før du går ind i rummet for at teste

  • Hvorfor blinker det orange lys på min bevægelsessensor?

    Den orange blinker under installationen Den blinker også, når den opfanger en bevægelse.

  • Der er ikke længere lys på den magnetiske kontakt, efter jeg har udskiftet batterierne. Hvad er problemet?

    Årsagen til dette er, at backup-batteriet i hubben ikke er aktiveret. Fjern gummidækslet på bagsiden og aktiver batteriet med afbryderen

Opsætning og nulstilling

  • Kan jeg aktivere alarmen med Yale Doorman?

    Ja, det kan du godt.

    Når du forlader hjemmet, skal du holde stjerneknappen nede, når du låser døren. Efter et par sekunder, lyden kommer til at indtaste kode. Indtast en gyldig brugerkode, hvorefter alarmen aktiveres i væk-sikret tilstand.

    Når du kommer hjem, låser du op som sædvanligt. Alarmen deaktiveres, før døren låses op.

    Hvis du har mere Yale Doorman knyttet til systemet, vil dette arbejde på dem alle.

  • Hvordan ændrer jeg koden til betjeningspanelet?

    Det gør du i Yale Alarm appen. I hovedmenuen vælger du: Vælg Indstillinger - Indstillinger - Indstillinger for alarmsystem - pinkoder til betjeningspanel.

  • Hvordan fjerner jeg en enhed fra mit system?

    Du kan nemt slette en enhed i Yale Alarm appen. Find enhedslisten, og stryg den enhed, du vil slette, til venstre. Derefter kommer en rød slet-knap frem. Hvis du trykker på den, sletter du enheden.

  • Hvordan vælger jeg, om jeg skal sætte mit system i hjemmessikret eller udesikker tilstand?

    Dette kan gøres på 3 forskellige måder;

    Med app, med betjeningspanel eller med fjernbetjening.I appen er det næsten selvforklarende, hvordan du gør:

    Fra kontrolpanelet, tryk på huset. Derefter skal du vælge, hvilken tilstand du vil aktivere.

    Betjeningspanelet og fjernbetjening har deres egne knapper, hvor du kan vælge hvilken tilstand systemet skal være i.
    Se billedet nedenfor

    Bemærk, at hvis du har en Yale Doorman, kan du også aktivere alarmen via denne (kun i udesikker tilstand). Mere information om det kan du finde her.

  • Hvad slags enheder kan jeg sætte op mod Smart Hub

    En oversigt over kompatible enheder kan findes her.

  • Hvilket værktøj skal jeg bruge til at installere Yale Easy Fit alarmer?

    En mindre krydsmejsel og/eller en boremaskine, afhængigt af om produkterne skal monteres på hårde vægge, hvor der er behov for stik.

  • Hvordan konfigurerer jeg meddelelser i Yale Smart Living Alarm-appen?

    Yale Alarm-appen kan sende dig notifikationer på 3 forskellige måder: SMS, push notifikation og via e-mail. Vælg de ønskede indstillinger via: Indstillinger -> Bruger -> Indstillinger for meddelelser.